انکی برنامه ساده ای است که شما می‌توانید از طریق آن فلش‌کارت درست کنید و آن‌ها را به طور منظم مطالعه کنید. این برنامه برای یادگیری لغات زبان فوق‌العاده است! منطقی که در جعبه‌ی لایتنر به کار می‌رود به شکل هوشمندانه‌تری در این برنامه پیاده‌سازی شده است: شما وقتی یک کارت را مطالعه می‌کنید، به جای آن‌که آن را به خانه‌ی بعدی منتقل کنید، تعیین می‌کنید که در چه فاصله‌ای نیاز دارید آن را مرور کنید. بنابراین کارت‌هایی که به سادگی آن‌ها را آموخته‌اید، در یک فاصله‌ی بلند مدت برای مرور به شما نشان داده خواهند شد و برعکس، کارت‌هایی که پاسخ آن‌ها را فراموش کرده‌اید و یا یادگیری آن برایتان دشوار بوده است، با فاصله‌ی زمانی کمی به شما نمایش داده خواهند شد.

Leitner_system_animation

چرا ازانکی استفاده کنیم؟

مدیریت تعداد زیادی فلش‌کارت فیزیکی کار ساده ای نیست و گاهی هنگام نوشتن یک کارت جدید فراموش می‌کنید که چنین مطلبی را قبلاً در میان صدها کارت نوشته بودید یا نه. به کمک Anki هرگز چنین سردگمی‌هایی به وجود نمی‌آید. می‌توانید محتوای کارت‌ها را به سرعت جستجو کنید.
نوشتن روی فلش کارت‌های فیزیکی زمان‌گیر است. پس یا باید از فلش‌کارت‌های آماده استفاده کنید و یا خودتان زمان زیادی را صرف نوشتن آن‌ها کنید. اما در دنیای دیجیتالی خیلی راحت می‌توانید محتوای مورد نظرتان را مثلاً از یک فرهنگ لغت، روی فلش کارت کپی کنید.
حمل و نقل فلش‌کارت فیزیکی دشوار است. اگر از جعبه‌ی لایتنر استفاده کنید، به طور همزمان قادرید که کارت‌های مربوط به یک خانه را همراه خود داشته باشید تا از مخلوط شدن خانه‌ها جلوگیری شود. با استفاده از Anki چنین مشکلاتی رخ نمی‌دهد.
مدیریت زمان در مورد کارت‌های فیزیکی دشوار است. خیلی سخت است که زمان مطالعه‌ی همه‌ی کارت‌ها را در دنیای فیزیکی کنترل کنید.
Anki برای اندروید رایگان است و برای اپل بسیار ارزان ودر مقایسه با برنامه‌های مشابه، واسط کاربری ساده‌تری دارد. از طرفی امکانات برنامه آن‌قدر زیاد نیست که آزاردهنده باشد و شما را سردرگم کند.

برای یادگیری سریع Anki  به فیلم های مقدماتی زیر نگاهی بیندازید. آنها با نسخه قبلی Anki ساخته شده اند ، اما مفاهیم مشابه هستند.

دانلود آخرین ورژن نرم افزار 

AnkiDroid flashcards

Danish_Verbs_250.apkg